Ερασιτεχνική αστρονομία

Το blog ενός αστροπαρατηρητή

Requiem για ένα φίλο…

Ήταν 1983 όταν αγόρασα το πρώτο μου σοβαρό τηλεσκόπιο ένα διοπτρικό Vixen 80mm f/11.4 και τότε ήμουν ο μόνος που ήξερα με αστρονομικό τηλεσκόπιο. Το κατάστημα που το αγόρασα μου έδωσε μερικά τηλέφωνα και άλλων πελατών του που αγόρασαν τηλεσκόπια πήρα ένα στην τύχη. Ο κ. … ; Μάλιστα ποιος είναι; Απάντησε μια ανδρική φωνή, συστήθηκα και είπα πως βρήκα το τηλέφωνο του άνδρα που ήταν στην άλλη άκρη της γραμμής. Ανtαλλάξαμε διευθύνσεις και ξεκίνησε μια αλληλογραφία. Παρατηρήσεις, αστροφωτογραφίες, τραβηγμένες μέσα από την Αθήνα μάλιστα, σκέψεις για την ερασιτεχνική αστρονομία.

Πέρασαν οι μήνες και ένα σαββατοκύριακο σαν σήμερα, στις 30 Μάρτη του 1984 ανέβηκα στην Αθήνα και πήγα στο σπίτι του άγνωστου από κοντά μέχρι τότε φίλου μου. Χαιρετηθήκαμε και μου έδειξε το πορτοκαλί του Celestron 8 όνειρο άπιαστο για μένα τότε. Μου είπε για την AAVSO και τους μεταβλητούς αστέρες και ανεβήκαμε στην ταράτσα της μονοκατοικίας του στο Μοσχάτο να παρατηρήσουμε με το Celestron… Τότε μου φάνηκε πολύ φωτεινός ο ουρανός της Αθήνας, που να φανταζόμουν 18 χρονο παιδί πόσο  χειρότερα θα ήταν μετά δύο δεκαετίες…

Τα χρόνια πέρασαν γράφτηκα και εγώ στην AAVSO ύστερα από την προτροπή του φίλου μου. Συναντηθήκαμε και άλλες φορές.

Η ζωή μας απομάκρυνε, μπήκα στο πανεπιστήμιο, σπουδές, ο φίλος μου παντρεύτηκε (ήταν και αρκετά μεγαλύτερός μου) κάπου χαθήκαμε… 

Πήρα κάποτε τηλέφωνο σπίτι του μετά από μεγάλο διάστημα δεν απαντούσε κανείς… Ξαναπήρα τα ίδια… Δεν ήξερα τι να υποθέσω ώσπου μια μέρα φαντάρος πια στο στρατό διαβάζοντας ένα περιοδικό είχε ένα μικρό αφιέρωμα στον άξιο ερασιτέχνη αστρονόμο που δεν ήταν πια κοντά μας για περισσότερο από ένα χρόνο…

Ήταν ένα σοκ για μένα… δάκρυσα… τηλεφώνησα στο συντάκτη του άρθρου και έμαθα λεπτομέρειες για το πως ο φίλος μου έφυγε από τη ζωή τόσο πρόωρα…

Όταν μίλησα στο συνέδριο ερασιτεχνικής αστρονομίας αναφέρθηκα στο φίλο που δεν είναι πια κοντά μας… ήταν νομίζω ο μεγάλος απών…

Να είσα καλά φίλε εκεί πάνω δίπλα στα άστρα που τόσο πολύ αγάπησες… Τα αρχικά σου στην AAVSO υπάρχουν και κάπου κάπου βλέπω τις παρατηρήσεις που έστελνες τότε τη μακρινή πια δεκαετία του 80. Τους χάρτες μεταβλητών που μου είχες δώσει να φωτοτυπήσω με τις σημειώσεις και  τους κύκλους με τα πεδία των προσοφθαλμίων που είχες χαράξει επάνω τους να ‘σαι σίγουρος δεν θα τους πετάξω ποτέ….

Κυριακή, Μαρτίου 30, 2008 Posted by | Uncategorized | , | 7 Σχόλια