Ερασιτεχνική αστρονομία

Το blog ενός αστροπαρατηρητή

Back to the USSR

Εμπνεύστηκα τον τίτλο από το ομώνυμο τραγούδι των Beatles για να παρουσιάσω το τηλεμετρικό σύστημά μου από την πρώην Σοβιετική Ένωση.

Kiev 4A

 

Στην φωτογραφία είναι η τηλεμετρική φωτογραφική μηχανή Kiev 4A. Φοράει φακό 50mm f/2.Μπροστά της σε παράταξη εξ αριστερών οι ακόλουθοι φακοί: 35mm f/2.8, 53mm f/1.8, 85mm f/2.

Την μηχανή την έφερε η μητέρα μου γυρνώντας από ένα ταξίδι σε Μόσχα Λένινγκραντ το 1981. Η Kiev από τότε με συνόδευε σε 1002 σχολικές εκδρομές, σε γιορτές και ταξίδια ώσπου με ακολούθησε στο πανεπιστήμιο στα πρώτα φοιτητικά μου χρόνια. Η μινιμαλιστική Kiev ακούραστα γέμιζε άλμπουμ με κομμάτια της ζωής μου κρατώντας ζωντανές τις αναμνήσεις…

Το 1985 έμαθα να εμφανίζω και να τυπώνω φωτογραφίες στο σκοτεινό θάλαμο και το εκμεταλλεύτηκα στρέφοντας την Kiev στον ουρανό και βγάζοντας τις πρώτες μου αστροφωτογραφίες σε Agfapan 400 με την μέθοδο piggyback.

Στις αρχές της δεκαετίας του 90 ανακάλυψα σε παζάρια σε εξευτελιστικές τιμές τους τρεις παραταγμένους φακούς διαμάντια. Κάποια στιγμη το 1992 το κλείστρο της Kiev εξέπνευσε… Για καλή μου τύχη ένας τεχνίτης στην Πάτρα όπου σπούδαζα είχε ένα από μια άλλη Kiev κατεστραμμένη. Η μεταμόσχευση ήταν επιτυχής και η Kiev μου αναγεννήθηκε από τις στάχτες της.

Είχα πια αρχίσει να ασχολούμαι με την φωτογραφία πιο σοβαρά και το 1993 απέκτησα μια εξαιρετική Nikon FM2. Η παλιά έμπιστη Kiev μπήκε στην άκρη.

Κάποτε την ξαναέστρεψα στον ουρανό και δοκίμασα τους νέους φακούς της. Είχα μια ευχάριστη έκπληξη! Το πεδίο χωρίς βινιετάρισμα με αστρικά είδωλα πολύ καλά σχεδόν ως τις άκρες…

Η παλιά Kiev δεν είχε πει την τελευταία της λέξη. Την ξεσκόνισα για τα καλά, με λίγη βενζινόκολλα ξανακόλλησα την επικάλυψη από δερματίνη στο σώμα της και έδειξε να λάμπει παρά τα χρονάκια της ύστερα από αυτό το lifting, έτοιμη να δώσει κι άλλες ουράνιες και γήινες φωτογραφικές συγκινήσεις!

Τρίτη, Ιουλίου 31, 2007 - Posted by | Σκέψεις...

4 Σχόλια »

  1. Α ρε Γιώργο γι αυτό σε πάω.Εισαι πραγματικός ερασιτέχνης κ μεγάλος μερακλής

    Σχόλιο από filiatra | Τετάρτη, Αύγουστος 1, 2007 | Απάντηση

  2. Αγαπητε Γιωργο, με συγκινησε η περιγραφη σου…
    Με την ιδια μηχανη, (του Μπαμπα μου), εκανα τις πρωτες μου φωτογραφικες αποπειρες εως οτου απεκτησα την δικια μου compact ψηφιακη μηχανη.
    Τωρα την εχουμε αποσυρει, αλλα οποτε την χρειαστουμε λεει «παρούσα» (καθωτι «η» Κιεβ) και βγαζει απιθανες φωτογραφιες!
    Χαιρομαι να συναντω κι αλλα ατομα με αυτην την μηχανη και μαλιστα να την αξιοποιουν με τον καλυτερο τροπο!
    Καλη συνεχεια και καλες φωτογραφισεις!!
    ;o)

    Σχόλιο από Yianna | Τετάρτη, Αύγουστος 1, 2007 | Απάντηση

  3. Γιωργο καλημερα.Εσαι μερακλης δοκιμασε με πλαισια απο σλαιτς,στερεωμενα στο πεδιλο για το φλας.Ενα Π αναποδα, μια τρυπα στην πλευρα για το ματι, και το πλαισιο απεναντι οπως ειναι για το καδρο με δοκιμες θα βρης την αποσταση που θα εχουν (για καθε φακο)και θα τα ενωσεις.Αυτο εκανα τα <> μου χρονια.

    Φιλικα

    Γκιωνης Δημητρης

    Σχόλιο από SEVAX | Πέμπτη, Αύγουστος 2, 2007 | Απάντηση

  4. Πανέμορφες αυτές οι μηχανές…

    Πιάνεις μια σημερινή dSLR και η ξενέρα είναι απίστευτη.. :/

    Άσε που μου φαίνεται πως θα μου λείπει πάντα ο ήχος της «κουρτίνας»…

    Σχόλιο από milia | Πέμπτη, Αύγουστος 21, 2008 | Απάντηση


Σχολιάστε

